چند نکته مهم درباره انواع روغن های تقویتی مو

چند نکته مهم درباره انواع روغن های تقویتی مو

 

 

چند نکته مهم درباره انواع روغن های تقویتی مو

روغن آووکادو سرشار از ویتامین های ب6، آ، دی و آمینو اسیدهای مفید برای مو می باشد.

 

معجزه روغن های تقویتی مو

روغن های تقویت کننده مو آن دسته از محصولات طبیعی هستند که توسط پزشکان متخصص برای رشد و تقویت مو بسیار توصیه می شوند. این روغن ها عبارتند از:

روغن گرفته شده از آووکادو

این نوع روغن یکی از بهترین و مغذی ترین منابع تامین کننده ویتامین های مختلف برای مو می باشد. استفاده از این محصول بیشتر برای افرادی توصیه می شود که دارای پوست سر ملتهبی بوده و موهای به شدت نازکی دارند. روغن آووکادو از فرمول بسیار ساده ای تشکیل شده و به سهولت جذب پوست می شود.

 

روغن بادام تلخ تاثیر به سزایی در درخشش موها دارد.

روغن ساخته شده از بادام تلخ

این محصول یکی از بهترین انواع روغن های تقویتی مو بوده و برای چرب کردن موها مورد استفاده قرار می گیرد لازم به ذکر است که طرفداران اصلی روغن بادام، آقایان هستند. بنا به توصیه پزشکان، بهتر این است که محصول مذکور را با مواد شوینده ترکیب نمایید تا اثربخشی دو چندان داشته باشد. توجه داشته باشید جهت استفاده برای موها، از روغن بادام تلخ استفاده کنید و انواع شیرین آن را انتخاب ننمایید.

روغن هفت مغز

روغن هفت مغز به عنوان معجزه ای در بین روغن های تقویتی مو به شمار می رود و علاقه مندان زیادی نیز دارد. این روغن ترکیبی از چند ماده طبیعی می باشد که عبارتند از: بادام تلخ، فندق، بادام شیرین، سیاه دانه، پسته، کنجد و کرچک. تمامی موارد گفته شده جزء بهترین مواد تقویت کننده مو هستند.

 

 

استفاده از روغن زرده تخم مرغ به همراه گیاه کندوش توصیه می شود.

 

روغن به دست آمده از زرده تخم مرغ

تخم مرغ دارای مقادیر بسیار زیادی پروتئین و انواع مواد ویتامینی از جمله: ویتامین های A، B و D بوده که بسیار در تقویت موها تاثیر دارند. نکته جالب توجه این است که از زرده تخم مرغ، روغنی تهیه کرده اند که جزء یکی از بهترین روغن های تقویتی مو بوده و بر خلاف زرده تخم مرغ، این روغن اصلاً بوی بدی ندارد.

روغن به دست آمده از مورد

این روغن از برگ درختی بسیار قدیمی به نام مورد به دست آمده و از زمان های قدیم تاثیر این گیاه بر رشد و تقویت موها مشهود بوده و به همه نیز اثبات شده است. این روغن می تواند شوره، التهاب، خارش و سستی موها را بر طرف کرده و به تقویت موهای آسیب دیده بپردازد.

سخن آخر

روغن های تقویتی مو دارای تنوع بوده و انواع مختلفی نیز دارند. تمامی این روغن ها از محصولات و مواد طبیعی گرفته شده است. استفاده از این روغن ها بسیار راحت و آسان بوده و می توانید در مدت زمان بسیار کم تاثیر این محصولات را مشاهده نمایید. هیچ یک از این مواد برای پوست سر و موهای شما مضر نیستند. توجه داشته باشید که تمامی روغن های معرفی شده در یک مدت زمان خاص و معینی نتیجه نمی دهند و زمان تاثیر گذاری برای هر یک متفاوت خواهد بود.

 

منابع

https://faradeed.ir/fa/news/41902/%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%88


(1 votes)

today 02/08/01 visibility 51 بازدید

No comments yet
Sending please wait...