طرز تهیه چای لاته

طرز تهیه چای لاته

 

چگونه یک چای لاته خوشمزه درست کنیم؟

مقدمه

چای لاته یک نوشیدنی شیرین و خوشمزه است. این نوشیدنی مانند قهوه لاته با افزودن شیری که در معرض بخار قرار گرفته و یک شیرین کننده به چای تهیه می‌شود. این چای هم مانند دیگر نوشیدنی‌های گرم انواع مختلفی از جمله لاته ماتا، چای لاتس، لاته لندنی و موارد مشابه دیگری دارد که گزینه بسیار مناسبی برای روزهای سرد سال به شمار می‌رود.

در نگاه اول ممکن است تهیه چای لاته در خانه ترسناک به نظر برسد اما در واقع بسیار راحت‌تر از چیزی بوده که تصور می‌کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک چای خوب، شیر و یک شیرین کننده مانند شکر است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این چای را یاد بگیرید.

چای لاته یک نوشیدنی گرم برای روزهای سرد سال

مواد اولیه چای لاته

مواد اولیه‌ای که برای تهیه این چای لازم دارید شامل موارد زیر است:

  • چای ( این چای می‌تواند بسته به سلیقه شما ارل گری، چای ماسالا، چای ماچا و غیره باشد)
  • شیر ( می‌توانید از شیر پرچرب یا شیرهای گیاهی مانند شیر بادام استفاده کنید)
  • شیرین کننده ( شکر، عسل، شکر قهوه‌ای، شربت افرا)

برای تهیه چای لاته می‌توانید از چای‌های مختلفی استفاده کنید

طرز تهیه چای لاته

برای تهیه چای لاته پنج مرحله را باید به ترتیب انجام دهید اما نگران نباشید تمام مراحل بسیار ساده هستند.

  1. چای را دم کنید.

اولین قدم برای درست کردن یک چای دلپذیر این است که چای را دم کنید. بسته به نوع چای که استفاده می‌کنید ممکن است مراحل دم کردن متفاوت باشد اما اگر قصد استفاده از چای سیاه را دارید توصیه می‌کنیم یک قاشق چای خوری را به ازای شش اونس آب داخل قوری ریخته و برای مدت زمان چهار تا پنج دقیقه دم کنید. توجه داشته باشید که زمان دم کشیدن چای بسته به جنس آن می‌تواند تا یک ساعت نیز ادامه داشته باشد.

  1. چای خود را شیرین کنید.

مرحله بعدی این است که با یکی از شیرین کننده‌های دلخواه خود، چای را شیرین کنید. برای این‌کار می‌توانید از هریک از شیرین کننده‌هایی که در منزل دارید استفاده کنید.

  1. شیر را گرم کنید.

اگر از دستگاه اسپرسو ساز استفاده می‌کنید می‌توانید با استفاده از نازل بخار آن شیر را گرم کنید. در غیر اینصورت شیر را داخل یک ظرف ریخته و روی اجاق و یا داخل مایکروویو به مدت 45 ثانیه گرم کنید. شیر مورد استفاده باید گرم باشد اما به جوش نیامده باشد. شما می‌توانید از هر نوع شیری استفاده کنید اما بهتر است از شیر چرب استفاده کرده تا حالت کف دار بهتری به شما بدهد.

  1. کف شیر را تهیه کنید.

پف کردن شیر بدون دستگاه اسپرسو ساز اندکی سخت به نظر می‌رسد اما نیازی به نگرانی نیست زیرا اگر دستگاه اسپرسو ساز داخل منزل ندارید ابتدا شیر را گرم کرده سپس با یک همزن برقی یا دستی شیر

را هم بزنید تا یک لایه کف روی آن تشکیل شود.

  1. مواد را با هم مخلوط کنید.

برای تهیه نوشیدنی نهایی، روی مخلوط چای شیرین شده خود، شیر کف دار را بریزید سپس کف روی آن را نیز با قاشق به داخل لیوان منتقل کنید. برای تزئین می‌توانید از دارچین و یا گلبرگ گل رز استفاده کنید. اکنون وقت آن است تا از چای لاته خود لذت ببرید.

برای شیرین کردن چای لاته از انواع شیرین کننده‌ها می‌توان استفاده کرد

سخن آخر

همانطور که در مراحل بالا مشاهده کردید تهیه یک چای لاته در منزل کار دشواری نیست پس می‌توانید برای دورهمی‌های خانوادگی این چای خوشمزه و آسان را تهیه کرده و لذت ببرید.

منبع

https://b2n.ir/y28850


(1 votes)

today 02/08/01 visibility 46 بازدید

No comments yet
Sending please wait...