شناخت راه های جلوگیری از پیر شدن

شناخت راه های جلوگیری از پیر شدن

 

شناخت راه های جلوگیری از پیر شدن

به طور کلی پیری یک روند طبیعی بوده و با گذشت زمان موجب ایجاد خطوط روی چهره و خشک و نازک شدن پوست می شود. همچنین محیط زندگی و تغذیه نامناسب هم می تواند باعث پیری زودرس پوست شود. برای جلوگیری از پیر شدن راه های بسیاری وجود دارد که با شناخت آن ها می توانید از پوست خود به خوبی مراقبت کرده و مانع از ظاهر شدن عوارض پیری شوید. در این مقاله با راهکارهایی آشنا می شوید که برای سلامتی و پوست شما کاملا مفید بوده و مانع از پیری زودرس می شود.

چگونه پیر نشویم؟

بررسی راهکارهای جلوگیری از پیر شدن پوست

1. استفاده از کرم حاوی رتینول: استفاده از کرمی که حاوی غلظت کم رتینول باشد موجب درمان لک های پوستی، ناهمواری های سطح پوست و بازسازی کلاژن شده و از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کند. همچنین رتینول قادر به افزایش گردش چرخه سلولی، کوچک کردن منافذ پوست و کاهش آسیب های ناشی از نور آفتاب می باشد.

2. استفاده از کرم حاوی آنتی اکسیدان: استفاده از کرم های حاوی آنتی اکسیدان مانند عصاره گیاه آلوئه ورا و ویتامین های مغذی، برای جلوگیری از پیر شدن پوست بسیار مناسب بوده و از پوست شما در برابر آلودگی هوا، نور آفتاب و اشعه های مضر، به خوبی محافظت می کند.

3. استفاده از ضد آفتاب مرطوب کننده: کرم ضد آفتاب مرطوب کننده یکی از کاربردی ترین ابزاری است که از پوست شما در برابر نور آفتاب محافظت کرده و موجب آبرسانی پوست می شود. از این نوع کرم می توانید برای هر قسمت از پوست که در معرض نور آفتاب است استفاده کرده و از پوست خود در برابر پیری محافظت کنید.

استفاده از مراقبت های پوستی مناسب برای جلوگیری از پیری

بررسی راهکارهای جلوگیری از پیر شدن با کنترل تغذیه

1. پرهیز از خوراکی های قندی: استفاده از خوراکی های قندی موجب از بین بردن دندان ها، از دست دادن کلاژن و ایجاد چین و چروک روی پوست می شود. بنابراین بهتر است به جای خوراکی های قندی، از پروتئین های خالص و سبزیجات استفاده کنید.

2. نوشیدن آب: نوشیدن مقدار مناسب آب در طول روز، به سالم و جوان نگه داشتن پوست شما کمک کرده و موجب جلوگیری از پیر شدن می شود.

3. افزودن امگا 3 به برنامه غذایی: افزودن ماهی های چرب، روغن ماهی، تخم کتان و گردو به برنامه غذایی با توجه به داشتن امگا 3، موجب ترمیم سلول های پوستی شده و مانع از پیری زودرس می شود.

4. استفاده از روغن خوراکی مناسب: استفاده از روغن های طبیعی و مناسبی که حاوی ویتامین E و B5 هستند، از آسیب دیدن کبد و سیستم گوارش جلوگیری کرده و موجب حفظ سلامتی شما می شود.

5. افزایش مصرف ویتامین C: مصرف مرکبات و ویتامین C موجب بازسازی کلاژن شده و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

تاثیر تغذیه مناسب بر روی روند پیری

کلام آخر

بنابراین همانطور که گفته شد راه های زیادی برای جلوگیری از پیر شدن وجود دارند که با شناخت آن ها می توانید از پوست خود به خوبی مراقبت کرده و مانع از آسیب دیدن سلامتی خود شوید. استفاده از راهکارهای صحیح به شما کمک می کند تا مانع از ظاهر شدن عوارض پیری روی پوست خود شوید.

منبع

https://www.healthline.com

https://www.rayamag.com


(1 votes)

today 02/07/29 visibility 51 بازدید

No comments yet
Sending please wait...