فرق کرم های روز و شب

فرق کرم های روز و شب

 

فرق کرم های روز و شب

وقتی صحبت از روال مراقبت از پوست به میان می آید، اکثر مردم معمولاً بدون توجه به زمان روز، از روال یکسانی پیروی می کنند. با این حال، مهم است که به نیازهای پوست خود توجه داشته باشید. نیازهای پوست ما در روز و شب متفاوت است، پس کرم هایی که در روز و شب نیز استفاده می شود نیز باید متفاوت باشد.

کرم روز و کرم شب به غیر از خاصیت مرطوب کنندگی، باید دارای موادی باشند پوست را با ویتامین های ضروری و آنتی اکسیدان های مفید، تغذیه کند. عصاره چای سبز که منبع غنی آنتی اکسیدان است، نیاسینامید نام دارد که رنگ پوست را یکنواخت می کند. هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست، به دنبال موادی مانند اسید هیالورونیک باشید که رطوبت پوست را تامین می کند و خطوط و چین و چروک های ریز را کاهش می دهد و دارای ویتامین E است که از پیری زودرس جلوگیری می کند.

 

 

 

 

هر کدام از کرم های روز و شب دارای وظایف مختلفی می باشند.

 

 

کرم های روز

در طول روز، پوست شما نیاز به محافظت دارد. در حالی که اکثر مردم از مرطوب کننده و ضد آفتاب به عنوان روال همیشگی مراقبت از پوست خود، استفاده می کنند. شما می توانید این مزایا و بیشتر را در یک کرم روز خوب دریافت کنید. به طور معمول کرم های روز سبک هستند و دارای ترکیباتی هستند که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و اثرات مضر آلودگی محافظت می کنند. کرم روز معمولاً فاقد چربی و چسبندگی است، بنابراین می توان آن را به راحتی در زیر آرایش استفاده کرد.

در طول روز، پوست شما نیاز به محافظت در برابر عناصری مانند گرد و غبار، خاک و آلودگی و رطوبت دارد. بنابراین، بهتر است از کرم طبیعی روزانه ای استفاده کنید که از پوست شما در برابر اشعه مضر UV خورشید محافظت کند و همچنین دارای مواد غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند.

کرم های روز فاقد چربی هستند و بیشتر نقش محافظ را دارند.

 

 

کرم های شب

پوست در شب نیاز به بازسازی دارد. کرم شب برای ترمیم و بازسازی پوست کار می کند. کرم های شب می توانند در مقایسه با کرم های روز دارای بافت سنگین تری باشند و دارای موادی هستند که رطوبت را پر کرده و علائم اولیه پیری را کاهش می دهند.

از طرف دیگر، کرم های شب نقش ترمیم و بازسازی پوست را دارند. کرم های شب نسبت به کرم های روز دارای بافت سنگین تری بوده و دارای موادی هستند که رطوبت بیشتری را تامین کرده و علائم اولیه پیری را کاهش می دهند.

به این ترتیب، رژیم مراقبت از پوست شما باید هم کرم روز و هم کرم شب داشته باشد؛ تا از پوست شما محافظت کاملی صورت گیرد.

چه کرم های شب چه کرم های روز، هر دو برای پوست نیاز است.

منابع:

https://themomsco.com/blog/2021/02/04/day-cream-vs-night-cream-whats-the-difference/

https://rogeh.com/mag/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%85-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B4%D8%A8/


(1 votes)

today 02/09/07 visibility 75 بازدید

No comments yet
Sending please wait...