ضد آفتاب خانگی

ضد آفتاب خانگی

ضد آفتاب خانگی

ضد آفتاب خانگی

 با اینکه ما در این مقاله طرز تهیه ضد آفتاب خانگی را به شما آموزش می دهیم اما توصیه ما به شما این است که برای استفاده از ضد آفتاب، اول با دکتر خود مشورت کنید و همچنین از ضد آفتاب های صنعتی استفاده کنید. چون شرکت ها به خاطر تعهداتی که دارند باید از بهترین و کم خطرترین مواد استفاده کنند. همچنین اگر شما به ماده ای حساسیت داشته باشید با این روش قابل پیشگیری است.

 

 

 

 

دستور العمل ساخت ضد آفتاب خانگی

طرز تهیه کرم ضد آفتاب خانگی

 بسیاری دستور العمل برای ساخت ضد آفتاب خانگی در اینترنت وجود دارد، اما تعداد کمی از آن ها در واقع از پوست شما در برابر اشعه های UVB و UVA که سرطان زا هستند محافظت می کنند.

 ما سعی کردیم بهترین، کم خطرترین و موثرترین دستور عمل برای ساخت ضد آفتاب خانگی را تهیه و به شما معرفی کنیم.

 

 

 

 

 

دستور العمل درست کردن ضد آفتاب خانگی با آلوئه ورا و روغن نارگیل

روغن نارگیل به کار رفته در کرم ضد آفتاب

آلوئه ورا یک ماده فعال خوب برای دست یابی به ضد آفتاب خانگی است. علم ثابت کرده است که این ماده می تواند سوختگی های پوست شما را درمان کرده و از آن جلوگیری کند.

مواد لازم:

1/4 فنجان روغن نارگیل (دارای SPF 7)

2 یا 3 قاشق غذا خوری پودر اکسید روی

1/4 فنجان ژل آلوئه ورا خالص (خلوص ژل باید از 50% به بالا باشد)

25 قطره روغن عصاره گردو برای بو و افزایش SPF

1 فنجان (یا کمتر) کره شیا برای قوام قابل پخش

 

دستورالعمل ساخت:

 همه مواد به جز اکسید روی و ژل آلوئه ورا را در یک قابلمه متوسط ​​ترکیب کنید. بگذارید کره و بقیه مواد، روی حرارت متوسط ​​ذوب شوند. قبل از هم زدن ژل آلوئه ورا بگذارید چند دقیقه خنک شود. قبل از افزودن اکسید روی به مواد، بگذارید مخلوط کاملاً خنک شوند. سپس پودر اکسید روی را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا مطمئن شوید که اکسید روی در سراسر آن پخش شده است. اگر بخواهید می توانید مقداری موم زنبور عسل یا ماده مومی دیگر برای قوام چسبناک به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در یک ظرف شیشه ای نگهداری کنید و در جای خشک و خنک نگه دارید تا آماده استفاده شود.

اسپری ضد آفتاب خانگی

برای تهیه یک اسپری ضد آفتاب خانگی، مواد تشکیل دهنده را همانطور که در بالا توضیح داده شد، بدون کره ترکیب کنید. زمانی که که مخلوط ما کامل سرد شد، باید کمی ژل آلوئه ورا و روغن بادام، که دارای خاصیت SPF است، اضافه کنید. تا زمانی که مخلوط به صورت قاشق پاشیده شود. مخلوط به دست آمده را در یک بطری اسپری شیشه ای نگهداری کنید. بهتر است آن را در یخچال نگهداری کنید.

ضد آفتاب خانگی برای پوست های چرب

 

ضد آفتاب خانگی

اگر پوست چربی دارید ، ممکن است در استفاده از کرم ضد آفتاب که حاوی ترکیبات چرب است، تردید کنید. اما برخی روغن ها می توانند تولید بیش از حد سبوم (روغن) را بر روی پوست شما متعادل کنند.

اگر نگران تجمع چربی روی پوست خود هستید، دستورالعمل بالا را دنبال کنید، اما به جای روغن نارگیل که کمدوژنیک است، آن را با روغن حامل دیگری مانند روغن جوجوبا یا روغن بادام شیرین جایگزین کنید.

 

منابع:

https://www.healthline.com/health/homemade-sunscreen

https://dontwastethecrumbs.com/homemade-sunscreen/


(2 votes)

today 02/09/05 visibility 67 بازدید

No comments yet
Sending please wait...