خواص روغن آواکادو

خواص روغن آواکادو

روغن آواکادو خواص

آواکادو و خواص روغن آواکادو         

 قبل از اینکه بپردازیم به اینکه خواص روغن آواکادو چیست باید درباره خود روغن آواکادو اطلاعاتی داشته باشیم.  روغن آواکادو یک روغن است که از گیاهی بدست می آید که از هسته آواکادو گرفته می‌شود. این روغن برای پخت ‌و پز و به صورت خام در کشور های استوایی نیز استفاده می ‌شود. همچنین این روغن با نقطه جوش بالای خود شناخته شده است. از این روغن در ساخت لوازم آرایشی بهره زیادی برده اند. نقطه جوش روغن آواکادو بسیار بالا است، برای روغن تصفیه نشده دمایی حدود ۲۵۰ درجه سلسیوس نیاز است و ۲۷۱ درجه سلسیوس برای روغن تصفیه شده دما نیاز دارد. شماره دقیق جوش مواد بستگی به کیفیت و پالایش روغن دارد.

نیم نگاهی به خواص روغن آواکادو

خواص روغن آواکادو، بسیار متنوع و گوناگون است

 اگر تا به حال از خوردن آواکادو لذت برده اید، می دانید که این میوه با سایر میوه ها متفاوت است. آواکادو برخلاف سایر میوه ها، سرشار از چربی های سالم است و اغلب برای تولید روغن آواکادو از آن استفاده می شود. این روغن اگرچه به اندازه روغن زیتون شناخته شده نیست، اما به همان اندازه خوشمزه است. روغن آواکادو همچنین دارای فواید بی شماری برای سلامتی است. خواص روغن آواکادو بسیار به محتوای آن که شامل آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است ،مربوط می شود.

1. سرشار از اسید اولئیک، چربی بسیار سالم

تاثیر خواص روغن آواکادو  بر روی بدن

 روغن آواکادو، روغن طبیعی فشرده شده از تفاله آواکادو است. روغن آواکادو شامل اسید اولئیک سالم برای قلب و همچنین یک اسید چرب امگا 9 غیر اشباع می باشد. این اسید چرب همچنین جزء اصلی روغن زیتون است و اعتقاد بر این است که تا حدی مسئول فواید آن برای سلامتی نیز می باشد. از خواص روغن آواکادو همین اسید های چرب اشباع نشده است؛ زیرا بیشتر تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع نشده برای سلامتی مفید است و ممکن است خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و زوال عقل را کاهش دهد.

2. باعث کاهش کلسترول در نتیجه افزایش میزان سلامتی قلب

 خواص روغن آواکادو بر روی فشار خون به صورت  یک آزمایش در اینجا بررسی شده است.

 در یک مطالعه متقاطع کوچک روی 13 نفر ، ابتدا به شرکت کنندگان یک وعده غذایی کنترل شده با استفاده از کره (25 گرم چربی اشباع) و یک وعده غذایی آزمایشی (25 گرم چربی اشباع نشده) با روغن آواکادو داده شد. در طول یک دوره 240 دقیقه ای بعد از غذا، نمونه های خون نشان داد که گروه آزمایش که از کره استفاده کرده بودند، دارای سطح تری گلیسیرید، کلسترول و LDL (بد)، سایتوکاین های التهابی و قند خون بالا هستند.

 یک مطالعه روی موش ها با استفاده از روغن آواکادو و داروی لوزارتان (داروی فشار خون)، به مدت 45 روز انجام شد. مشخص شد که روغن آواکادو فشار خون دیاستولیک و سیستولیک را به ترتیب 21.2 و 15.5 درصد کاهش می دهد و تأثیرات مشابهی با لوزارتان در کاهش فشار خون دارد.

 یک مطالعه دیگر روی موش نشان داد که روغن آواکادو در کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) موثر است و بر HDL (خوب) تأثیر مثبت می گذارد. این روغن با روغن زیتون ، یکی دیگر از روغن های سالم قلب، قابل مقایسه بود.

3.پوست را بهبود می بخشد و سرعت بهبود زخم را افزایش می دهد

 

 

 روغن آواکادو برای استفاده روی پوستی یا ترکیب با مواد کرمی

روغن آواکادو سرشار از اسیدهای چرب و مواد مغذی است که برای پوست شما بسیار مفید است. از خواص روغن آواکادو  می توان به منبع خوبی از ویتامین A و E است که با سلامت غشای پوست ارتباط دارد، اشاره کرد.

 یک بررسی و آزمایش روی 24 فرد مبتلا به پسوریازیس پلاکی ثابت کرد که کرم حاوی روغن آواکادو (20) و ویتامین B12 علائم پسوریازیس را پس از 12 هفته درمان، بهبود می بخشد. مطالعات دیگر انجام شده بر روی انسان و حیوانات نیز، مزایای استفاده از روغن آواکادو در درمان پسوریازیس و بهبود سرعت ترمیم زخم را نشان داده است.

 علاوه بر کاربرد موضعی، مصرف رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، ویتامین A و E و آنتی اکسیدان ها با سلامت پوست همراه است.

 به هیچ عنوان روغن آواکادو خالص را روی زخم باز قرار ندهید. در عوض، محصولات حاوی روغن آواکادو را از شرکت های معتبر خریداری کنید.

منابع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86_%D8%A2%D9%88%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%88

 

 


(1 votes)

today 02/08/15 visibility 52 بازدید

No comments yet
Sending please wait...