شناخت دئودرانت و خاصیت ضد تعریق فوق العاده آن

شناخت دئودرانت و خاصیت ضد تعریق فوق العاده آن

 

شناخت دئودرانت و خاصیت ضد تعریق فوق العاده آن

به طور کلی دئودرانت نوعی محصول ضد تعریق است که به منظور خوشبو کردن بدن از آن استفاده می شود. وظیفه اصلی این ماده از بین بردن بوی بد عرق و کاهش تعریق بدن در طول روز می باشد. این محصول یکی از پر فروش ترین لوازم بهداشتی در جهان بوده و دارای انواع مختلفی می باشد. همچنین نحوه انتخاب صحیح و استفاده از این محصول، ملزم به شناخت انواع گوناگون آن می باشد. دئودرانت حاوی الکل، مواد ضد باکتری، خوشبو کننده و مواد مراقبت کننده پوست بوده و فقط باید برای سطح پوست استفاده شود. همچنین از سایر محصولات ضد تعریق اغلب برای زیر بغل استفاده می شوند ولی دئودرانت ها، برای سایر نقاط بدن هم مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با انواع مختلف دئودرانت ها

بررسی انواع مختلف و معجزه آسای دئودرانت ها

1. ژلی: این مدل دئودرانت ها به صورت ژلی غلیظ است که ژل آن از شکاف سر تیوپ خارج می شود. استفاده از این نوع دئودرانت بسیار آسان بوده و مانع از تعریق بدن می شود.

2. مایع و کرمی: دئودرانت های مایع و کرمی بافت یکسانی دارند ولی نحوه استفاده از هر کدام متفاوت می باشد. دئودرانت های کرمی باید با استفاده از نوک انگشت به پوست زده شده و دئودرانت های مایع، به صورت اسپری روی پوست، مورد استفاده قرار می گیرند.

3. رولی: استفاده از دئودرانت رولی بسیار راحت بوده و با استفاده از توپ لغزنده ای که روی محصول قرار دارد، روی پوست کشیده می شود.

4. اسپری: این مدل دئودرانت ها به صورت اسپری های پمپی خانگی، داخل قوطی های گازدار تهیه شده و روی سطح پوست اسپری می شوند.

5. صابونی و پودری: این نوع دئودرانت ها، سفید و خشک بوده و اغلب برای زیر بغل مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل دئودرانت ها از مواد صابونی بدون چربی تولید شده و روی سطح پوست پاشیده می شوند.

شناخت نحوه استفاده دئودرانت های متفاوت

فواید استفاده از دئودرانت به عنوان یک محصول ضد تعریق قوی

- کاهش ترشحات عرق بدن در طول شبانه روز

- دارای عملکرد مشابهی مانند ماسک و پوشاندن بدن از بوی بد

- معطر بودن به خاطر استفاده از اسانس های خوشبو کننده طبیعی

- از بین بردن میکروب ها و باکتری های بدن

- جلوگیری از تحریک شدن پوست در برابر آلودگی ها

- دارای آنتی بیوتیک قوی برای بدن

- قابلیت ترمیم کنندگی، نرمی و لطافت پوست پس از استفاده

استفاده از دئودرانت به منظور جلوگیری از تعریق بدن

کلام آخر

در نتیجه، دئودرانت ها محصولاتی جهت کنترل آلودگی پوست بوده و دارای خاصیت ضد تعریق و ضد بو می باشند. دئودرانت انواع مختلفی داشته و هر کدام دارای نحوه استفاده جداگانه ای می باشند. همچنین این محصول حاوی ترکیبات آلومینیوم و مواد معدنی جامد بوده و موجب مسدود کردن منافذ پوست و جلوگیری از تعریق بدن می شود. به طور کلی، بهترین زمان استفاده برای این محصول، بعد از استحمام بوده و باید روی پوست سالم یا فاقد زخم استفاده شود.


(2 votes)

today 02/08/10 visibility 58 بازدید

No comments yet
Sending please wait...