از بین بردن مو خوره و راه های پیشگیری از این معضل

از بین بردن مو خوره و راه های پیشگیری از این معضل

 

 

از بین بردن مو خوره و راه های پیشگیری از این معضل

موخوره در علم پزشکی به نوعی بیماری اطلاق می شود که در آن انتهای تارهای مو به دو شاخه و یا بیشتر تبدیل می شود. این حالت شکنندگی و آسیب پذیری به دلایل فیزیکی مانند حرارت و تروما و دلایل شیمیایی مانند دکلره و رنگ کردن مو پیش می آید و معمولا در خانم ها این حالت بیشتر دیده و گزارش می شود.


نکات مهم و موثر در درمان موخوره

 

درمان و از بین بردن موخوره

برای درمان و رفع موخوره راه های زیادی وجود دارد که هیچکدام تاثیر قطعی ندارند و بیشتر به عنوان یک درمان موقت در نظر گرفته می شوند. استفاده از بعضی متدها و ترفندهای خانگی یا مصرف بعضی از داروهای گیاهی در اشکال مختلفی مانند انواع شوینده و ماسک و با رعایت یک سری نکات و آموزه های بهداشتی، ممکن است باعث پیشگیری از موخوره شود.

در این بخش به چند مورد از راهکارهای موثر در درمان یا پیشگیری از شکنندگی موها و چند شاخه شدن آن ها اشاره می کنیم.

  • برای از بین بردن موخوره و یا پیشگیری از آن، بهتر است از شانه زدن مو در حالت خیس، به شدت پرهیز کنید.
  • موهای خیس خود را به حال خود بگذارید تا با گذشت زمان و به طور طبیعی خشک شوند و یا از حوله کمک بگیرید.
  • استفاده از ابزار حرارتی خشک کننده مو مانند سشوار دارای مضرات جبران ناپذیری برای سلامت موها است.
  • از جمله اقداماتی که برای پیشگیری و از بین بردن موخوره ضروری به نظر می رسد، عدم استفاده از آب داغ جهت شستن موها است؛ زیرا آب داغ چربی پوست و مو را از بین برده و باعث خشکی و شکنندگی و حساس شدن آن می شود.
  • از شانه زدن مداوم موها نیز به طور جدی بپرهیزید.
  • با موهای خود با خشونت و فشار برخورد نکنید و به آن ها کش و قوس ندهید.
  • اگر احساس کردید موی سر شما خشک شده است، حتما آن را کمی مرطوب کرده و بعد شانه بزنید. با تامین آب و مایعات لازم پوست بدن و سر می توانید گامی دیگر در مسیر از بین بردن موخوره بردارید.
  • اقدام بعدی می تواند چیدن نوک موهای سر به صورت ماهانه باشد؛ شما می توانید با این کار از شر موهای چند شاخه خود خلاص شوید. ناگفته نماند که بهتر است پس از انجام عمل نوک چینی، ساقه موها مخصوصا بخش انتهایی موهای خود را با انواع روغن متناسب با ساختار مو مانند روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون و یا کتیرا، مرطوب کرده و ماساژ دهید.

استفاده از انواع ماسک و روغن برای حفظ سلامت مو

 

راهکاری برای درمان و از بین بردن موخوره

این سوال معمولا ذهن افرادی را که همیشه در معرض آسیب های مو قرار دارند، درگیر می کند که آیا راهی برای از بین بردن دائمی موخوره و عوارض ناشی از خشکی مو وجود دارد یا نه؟ که قطعا جواب این سوال منفی است و هرگز این امکان وجود ندارد که موی شکسته و آسیب دیده به حالت قبل خود برگردد و تنها راه مطمئن برای از بین بردن موخوره و جلوگیری از سرایت آن به رستنگاه مو، کوتاه کردن موها و کات کردن تارهای آسیب دیده است. اگر به دنبال راه درمان برای رفع موخوره نباشید، قطعا گرفتار این معضل و به خطر افتادن سلامت موهای خود خواهید شد.

از بین بردن موخوره با نوک گیری

منبع

https://www.beytoote.com

https://abadis.ir

https://fa.m.wikipedia.org


(2 votes)

today 02/07/26 visibility 170 بازدید

No comments yet
Sending please wait...